Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jak kupować

1. Rejestracja

Aby móc złożyć ofertę zakupu i korzystać z zaawansowanych funkcji platformy Bid24 musisz się zarejestrować. Rejestracja jest bezpłatna i jednorazowa. Formularz rejestracyjny jest dostępny tutaj. Jeżeli masz problemy z rejestracją zachęcamy do zapoznania się z instrukcją rejestracji.
Na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail otrzymasz instrukcję aktywacji konta. Wiąże się to z kliknięciem lub przekopiowaniem linku podanego w wiadomości z instrukcją aktywacji.

2. Logowanie i wyszukiwanie

Mając aktywne konto możesz zalogować się do serwisu podając swój adres e-mail oraz hasło podane podczas rejestracji i rozpocząć wyszukiwanie wyposażenia, którym jesteś zainteresowany.

Istnieje kilka sposobów wyszukiwania wyposażenia:

  • skorzystanie z paska wyszukiwania dostępnego w nagłówku serwisu
  • przejście do zakładki Aukcje
  • przejście do zakładki Kategorie
  • wyszukanie aukcji lub przedmiotu licytacji ze Strony głównej

3. Licytowanie

Aby złożyć ofertę zakupu musisz być zalogowany. Przed złożeniem oferty wykonaj następujące czynności

  1. Zapoznaj się ze Szczególnymi Warunkami Aukcji, które są dostępne pod linkiem "Szczególne Warunki Aukcji" na stronie każdej z aukcji. Znajdziesz tam harmonogram, szczegóły dotyczące płatności, dostawy oraz dodatkowe warunki aukcji. Te informacje są uzupełnieniem Regulaminu Portalu Bid24.
  2. Dla każdej aukcji organizowane są dni prezentacji, podczas których można indywidualnie obejrzeć każdy przedmiot i zweryfikować jego stan rzeczywisty.
  3. Zwórć szczególną uwagę na opis licytowanego przedmiotu, datę i godzinę zamknięcia, dni prezentacji, dni odbioru, aktualne oferty, stawki podatku i prowizji od zakupu oraz "Dodatkowe koszty", które mogą się pojawić przy licytowanym przedmiocie. Dodatkowymi kosztami może być np. demontaż czy załadunek. Pamiętaj, że na ostateczną cenę licytowanego wyposażenia składa się:
    • Twoja oferta za licytowany przedmiot
    • prowizja od kupna podana przy każdym przedmiocie
    • ewentualne dodatkowe koszty również wykazane przy każdym przedmiocie (demontaż, załadunek)
    • podatek VAT
  4. Zapoznaj się i pamiętaj o podstawowych zasadach aukcji w serwisie bid24:
  5. Złóż ofertę kupna wypełniając pole "Moja nowa oferta netto" i kliknij przycisk "Licytuj". Kwota nie powinna zawierać części dziesiętnych (przecinek i kropka nie są dozwolone). Po kliknięciu "Licytuj" pojawi się okienko z podsumowaniem Twojej oferty. Znajdziesz tam kwotę powiększoną o prowizję, podatek VAT oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z demontażem i załadunkiem. Potwierdź ofertę klikając przycisk "Potwierdzam" lub zrezygnuj ze składania oferty. Po potwierdzeniu Twoja oferta jest bezwarunkowa i nieodwołalna.
  6. W trakcie trwania aukcji otrzymasz od nas wiadomości e-mail potwierdzające Twoje akcje w serwisie:
    • dla Twojej każdej nowej oferty
    • dla każdego przelicytowania Twojej oferty przez innego użytkownika
    • dla każdego automatycznego przebicia (jeżeli składałeś ofertę Automatyczną)
    • w przypadku przebicia kombinacji, w której znajduje się wylicytowany przez Ciebie przedmiot
    Powiadomienia możesz konfigurować w/g swoich potrzeb w dziale Moje konto > Powiadomienia.

4. Płatność

Po zamknięciu licytacji ostatniego przedmiotu aukcja jest zamykana. Dopiero teraz otrzymasz informacje czy wygrałeś licytowane przedmioty. Jeżeli Twoja oferta okazała się najwyższa otrzymasz e-mail z załączoną umową sprzedaży (faktura pro-forma). Odpowiednie dokumenty będą również dostępne w dziale "Moje zakupy" w zakładce "Moje konto".

Po otrzymaniu umowy sprzedaży należy zapłacić za wylicytowane przedmioty. Standardowo (jeżeli nie wskazano inaczej w Szczególnych Warunkach Aukcji) w ciągu 2 dni roboczych kwota powinna być przekazana na wskazany w umowie (fakturze pro-forma) rachunek bankowy. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz od serwisu Bid24 na adres e-mail fakturę VAT na wylicytowane przedmioty.

Jeżeli nie otrzymasz e-maila potwierdzającego wygraną oraz licytowany przedmiot nie pojawi się w dziale "Moje zakupy" oznacza to, że nie wygrałeś przedmiotu. Przyczyn może być kilka:

  • Twoja oferta została przebita przez innego użytkownika
  • przedmiot został wylicytowany w ramach kombinacji
  • Twoja oferta nie osiągnęła ceny minimalnej

Jeżeli nie otrzymasz wiadomości e-mail, zaś licytowany przedmiot znajdzie się na Twoim koncie w dziale "Moje zakupy" oznacza to, że wygrałeś przedmiot jednak nastąpił problem z dostarczeniem wiadomości e-mail na Twoją skrzynkę pocztową.

5. Odbiór

Po zaksięgowaniu płatności możesz odebrać wylicytowane przedmioty. Domyślnym terminem i miejscem odbioru jest to określone przez Bid24 w Szczególnych warunkach aukcji. Termin i miejsce odbioru może być ustalone indywidualnie (poprzez kontakt telefoniczny). Bid24 może zorganizować transport przedmiotów do wskazanego przez Kupującego miejsca (ustalenia indywidualne - prosimy o kontakt telefoniczny).