Jak kupować
1. Rejestracja
Aby móc złożyć ofertę zakupu i korzystać z zaawansowanych funkcji platformy Bid24 musisz się zarejestrować. Rejestracja jest bezpłatna i jednorazowa. Formularz rejestracyjny jest dostępny tutaj. Jeżeli masz problemy z rejestracją zachęcamy do zapoznania się z instrukcją rejestracji.
Na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail otrzymasz instrukcję aktywacji konta. Wiąże się to z kliknięciem lub przekopiowaniem linku podanego w wiadomości z instrukcją aktywacji.
2. Logowanie i wyszukiwanie
Mając aktywne konto możesz zalogować się do serwisu podając swój adres e-mail oraz hasło podane podczas rejestracji i rozpocząć wyszukiwanie wyposażenia, którym jesteś zainteresowany.
Istnieje kilka sposobów wyszukiwania wyposażenia:
- skorzystanie z paska wyszukiwania dostępnego w nagłówku serwisu
- przejście do zakładki Aukcje
- przejście do zakładki Kategorie
- wyszukanie aukcji lub przedmiotu licytacji ze Strony głównej
3. Licytowanie
Aby złożyć ofertę zakupu musisz być zalogowany. Przed złożeniem oferty wykonaj następujące czynności
- Zapoznaj się ze Szczególnymi Warunkami Aukcji, które są dostępne pod linkiem "Szczególne Warunki Aukcji" na stronie każdej z aukcji. Znajdziesz tam harmonogram, szczegóły dotyczące płatności, dostawy oraz dodatkowe warunki aukcji. Te informacje są uzupełnieniem Regulaminu Portalu Bid24.
- Dla każdej aukcji organizowane są dni prezentacji, podczas których można indywidualnie obejrzeć każdy przedmiot i zweryfikować jego stan rzeczywisty.
- Zwórć szczególną uwagę na opis licytowanego przedmiotu, datę i godzinę zamknięcia, dni prezentacji, dni odbioru, aktualne oferty, stawki podatku i prowizji od zakupu oraz "Dodatkowe koszty", które mogą się pojawić przy licytowanym przedmiocie. Dodatkowymi kosztami może być np. demontaż czy załadunek. Pamiętaj, że na ostateczną cenę licytowanego wyposażenia składa się:
- Twoja oferta za licytowany przedmiot
- prowizja od kupna podana przy każdym przedmiocie
- ewentualne dodatkowe koszty również wykazane przy każdym przedmiocie (demontaż, załadunek)
- podatek VAT
- Zapoznaj się i pamiętaj o podstawowych zasadach aukcji w serwisie bid24:
- Złóż ofertę kupna wypełniając pole "Moja nowa oferta netto" i kliknij przycisk "Licytuj". Kwota nie powinna zawierać części dziesiętnych (przecinek i kropka nie są dozwolone). Po kliknięciu "Licytuj" pojawi się okienko z podsumowaniem Twojej oferty. Znajdziesz tam kwotę powiększoną o prowizję, podatek VAT oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z demontażem i załadunkiem. Potwierdź ofertę klikając przycisk "Potwierdzam" lub zrezygnuj ze składania oferty. Po potwierdzeniu Twoja oferta jest bezwarunkowa i nieodwołalna.
- W trakcie trwania aukcji otrzymasz od nas wiadomości e-mail potwierdzające Twoje akcje w serwisie:
- dla Twojej każdej nowej oferty
- dla każdego przelicytowania Twojej oferty przez innego użytkownika
- dla każdego automatycznego przebicia (jeżeli składałeś ofertę Automatyczną)
- w przypadku przebicia kombinacji, w której znajduje się wylicytowany przez Ciebie przedmiot
Powiadomienia możesz konfigurować w/g swoich potrzeb w dziale Moje konto > Powiadomienia.
4. Płatność
Po zamknięciu licytacji ostatniego przedmiotu aukcja jest zamykana. Dopiero teraz otrzymasz informacje czy wygrałeś licytowane przedmioty. Jeżeli Twoja oferta okazała się najwyższa otrzymasz e-mail z załączoną umową sprzedaży (faktura pro-forma). Odpowiednie dokumenty będą również dostępne w dziale "Moje zakupy" w zakładce "Moje konto".
Po otrzymaniu umowy sprzedaży należy zapłacić za wylicytowane przedmioty. Standardowo (jeżeli nie wskazano inaczej w Szczególnych Warunkach Aukcji) w ciągu 2 dni roboczych kwota powinna być przekazana na wskazany w umowie (fakturze pro-forma) rachunek bankowy. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz od serwisu Bid24 na adres e-mail fakturę VAT na wylicytowane przedmioty.
Jeżeli nie otrzymasz e-maila potwierdzającego wygraną oraz licytowany przedmiot nie pojawi się w dziale "Moje zakupy" oznacza to, że nie wygrałeś przedmiotu. Przyczyn może być kilka:
- Twoja oferta została przebita przez innego użytkownika
- przedmiot został wylicytowany w ramach kombinacji
- Twoja oferta nie osiągnęła ceny minimalnej
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości e-mail, zaś licytowany przedmiot znajdzie się na Twoim koncie w dziale "Moje zakupy" oznacza to, że wygrałeś przedmiot jednak nastąpił problem z dostarczeniem wiadomości e-mail na Twoją skrzynkę pocztową.
5. Odbiór
Po zaksięgowaniu płatności możesz odebrać wylicytowane przedmioty. Domyślnym terminem i miejscem odbioru jest to określone przez Bid24 w Szczególnych warunkach aukcji. Termin i miejsce odbioru może być ustalone indywidualnie (poprzez kontakt telefoniczny). Bid24 może zorganizować transport przedmiotów do wskazanego przez Kupującego miejsca (ustalenia indywidualne - prosimy o kontakt telefoniczny).